woensdag 13 mei 2015

Photo Diary Sydney #4


Hi lieve mensen, 

Inmiddels ben ik weer op Nederlandse bodem en schrijf ik deze photo diary weer lekker vanuit Nederland. Ik moet zeggen dat het best raar is om na zo'n lange tijd weer in Nederland te zijn en stiekem mis ik Australië nu al een beetje. Alhoewel het wel heel fijn is om mijn familie en vrienden weer dagelijks te kunnen zien natuurlijk! De laatste weken in Sydney was het qua werk rustig maar hebben we wel heel erg kunnen genieten van onze laatste weken in deze prachtige stad! Kijken jullie mee? 





Van elke dag dat het nog een beetje lekker weer was en het zonnetje scheen probeerde we zoveel mogelijk te genieten. Hier gingen we lekker rondlopen door De Botanische tuinen.



Vanaf De Botanische tuinen heb je een prachtig uitzicht op de Harbour Bridge en het Opera House. 


Met zonsondergang is de Habour Bridge op z'n mooist! We genoten lekker van een drankje met dit perfecte uitzicht. 


Lekker picknicken in het park. 


Na heel wat kilometers gelopen te hebben hadden we honger gekregen en trakteerde we onzelf op een avondje uiteten, Pizzaaaaa! 


Ik kreeg weer een bikini opgestuurd, dit keer was het een bikini van Brakinis.com. Hij zit perfect en het materiaal is superfijn dus ik ben er erg blij mee! 


Een foto voor de Harbour Bridge en het Opera House kan natuurlijk niet ontbreken als je naar Sydney bent geweest! 


Het was Anzac day (een nationale feestdag waarbij alle militaire slachtoffers worden herdacht.) En dit vieren ze uitgebreid met een grote parade en in de avond is iedereen in de kroeg te vinden. 


Misschien hebben jullie het wel een beetje meegekregen via het nieuws maar er is een paar dagen lang een hele erge storm in Sydney geweest. Er liepen zelfs hele straten onder water en bomen vielen om. Wij gingen alleen het huis uit om naar de gym te lopen waar we vervolgens doorweekt aankwamen voordat we nog maar iets hadden gedaan haha. 



Lekker lunchen bij mijn favoriete lunchplekje Le pain quotidien! 

 

We deden een 9 km loop langs de kust en kwamen op de mooiste plekjes bij het strand waar we af en toe even een pauze hielden en bij een plaatselijk strandtentje de lekkerste burger ever aten!! 


Het mooie Bronte beach 


Zon, zee, strand en een ijsblauwe zee, wat wil je nog meer! 


Yum! Op Vrijdagavond was ons laatste weekend alweer aangebroken en gingen we even lekker de stad in om deze iets te grote maar wel hele lekkere Frozen Yoghurt te eten. 


Op de terugweg kwamen we deze Possum tegen. We hadden eerst geen idee wat voor beest het was maar na even googelen kwamen we bij de Possum uit. Het schijnt dat er honderden in het park rondlopen. 


Helaas was het alweer tijd om naar huis te gaan en begonnen we aan onze 3 daagse reis terug naar huis. 


Ik had veel Quest proteïne repen ingeslagen voor onderweg. Tijdens onze overstap in China genoot ik van deze Quest peanutbutter cups, Yummie! 


Bij onze 2e overstap in Tokyo hadden we 1 overnachting in een hotel geboekt omdat de reis anders wel heel lang zou zijn in 1 keer. We hadden honger en ik genoot van deze heerlijke kaneel/rozijnen bagel met walnoten, cream cheese en honing voordat we lekker ons bed indoken. 


Eenmaal aangekomen op Schiphol stond het hele welkomst comité ons op te wachten. Superlief en ik was superblij om iedereen weer te zien!

Helaas zit dit grote avontuur er alweer op. Het is voor mijn gevoel allemaal veel te snel gegaan. Ik heb een geweldige tijd gehad en ik heb er zeker heel veel goede herinneringen en ervaringen aan over gehouden! Ik zal nu ik in Nederland ben weer elke maand een photo diary plaatsen en ook zal mijn blog wat veranderingen gaan ondervinden, maar dat zullen jullie allemaal vanzelf zien!

Bedankt voor het lezen!

Liefs, Daphne



















1 opmerking:

  1. Wat heerlijk om wat foto's van Sydney te zien, en wat is Australië toch een heerlijk land. Zelfs ik krijg heimwee van jou mooie foto's :)

    BeantwoordenVerwijderen