maandag 20 april 2015

Photo Diary Sydney #3


Hi allemaal,

Dit is alweer de 3e photo diary vanuit Sydney. Helaas kan ik niet meer het zonnige en warme Sydney zeggen want het begint hier nu winter te worden en echt zonnig is het hier op dit moment niet. Alhoewel de winter hier gelijk staat aan de temperatuur bij het lenteseizoen in Nederland, dus veel te klagen heb ik eigenlijk niet. Kijken jullie mee naar de afgelopen 2 weken? 



Ik deed weer een shoot voor Cleo magazine en kreeg de mooiste (winter) jassen aangetrokken. 


Verassend genoeg scheen het zonnetje toen ik na de shoot de studio uit liep! Die ochtend was er eerst nog flinke regen en nu voelde het weer volop als zomer, welkom in Sydney haha. 


Wytze en ik hebben een nieuwe verslaving: Curry. We maken het minimaal elke week wel 1 of 2 keer en doordat we er steeds meer handigheid in krijgen worden ze steeds lekkerder dus onze verslaving wordt steeds groter haha. 


En ook deze zoete aardappelfriet met zelfgemaakte guacamole is aardig verslavend. Na onze dagelijkse gymsessie gaat Netflix aan, zoete aardappelfriet erbij en lekker relaxen maar. Inmiddels zijn we al door allebei de seizoenen van Orange is the new black en Orphan black heen en zijn we nu begonnen met The Blacklist.


Op 12 April waren we 1 jaar samen. Dat moest natuurlijk gevierd worden met een pannenkoek ontbijtje.


En een etentje bij het operahouse: CURRY!




En vuurwerk! 


En als toetje nog meer pannenkoeken! (dit keer de ongezonde versie met heeeeel veel  NUTELLA.) En dat allemaal met uitzicht op de Harbour Bridge. We hebben in ieder geval heel erg genoten van deze avond!


Nog even een romantisch fotootje en de avond is compleet. 

2 dagen later was er weer een reden voor een feestje. Wytze was namelijk jarig. Ik verraste hem met een ontbijt(je) op bed. 

En ik maakte natuurlijk een verjaardagstaart. En wat voor taart dat nou precies was ga ik jullie nu uitleggen. Het idee begon met een gezond vierkant bananenbrood van havermout, banaan, ei, dadels etc. Toen bedacht ik dat dat best wel saai was voor een verjaardagstaart. Ik realiseerde me dat ik nog witte cheesecake Kitkats uit Tokyo had liggen die je in de oven kan bakken, ik brak deze allemaal in stukjes en duwde ze vervolgens in het deeg van de taart en schoof de taart in de oven. Toen de taart klaar was liet ik hem even afkoelen en ik zag al dat de Kitkats lekker waren gesmolten in de taart. Nog steeds zag de taart er een beetje saai uit... Ik besmeerde de bovenste laag  en de zijkanten van de taart met pindakaas, aangezien we allebei peanut butter addicts zijn. Ook had ik toevallig nog een hele berg kitkats, oreo's en m&m's liggen uit Tokyo ( je weet wel, die groene thee en gekke rode bonen smaken enzo..) en ik zou mijn god niet weten wanneer ik dat van plan was om op te eten. En ik was ook niet van plan om ze weer mee terug naar Nederland te nemen...Eigenlijk wilde ik er gewoon zo snel mogelijk vanaf zodat ik er niet meer elke dag verlangend naar hoefde te kijken. De oplossing: Ik stopte alle kitkats, oreos, en m&m's gewoon op de taart. dan ziet het er meteen kleurrijk uit, kunnen we in 1 keer genieten van alle chocola en zijn we er daarna voorgoed vanaf. Ik gebruikte aardbeienjam om alles er op te plakken, vervolgens deed ik nog wat aardbeien op de taart, kaarsjes erin en klaar was de overheerlijke maar toch niet zo gezonde verjaardagstaart. 





Overdag had ik 1 casting maar was daarna gelukkig vrij dus gingen we lekker de stad in en even wat drinken bij het operahouse. 


Het was heerlijk weer dus ook gelijk perfect om even wat outfit foto's te maken! 


Ik maakte een foto van de Harbour Bridge bij zonsondergang. 


S' avonds gingen we uiteten bij een pizzeria. Ik had de byronbay pizza met pompoen, spinazie, tomaat, olijven, champignons en mozzarella.  Ook deelde we een fles chardonnay. 


We gingen bij Vanessa haar appartement eten. Zij heeft een grill en dus nam iedereen groente mee om te grillen. Het deed me een beetje denken aan een avondje gourmetten haha. 


Daarna gingen we met zijn alle op stap en moesten we even een groepsfoto maken met deze beelden. (Wytze maakte de foto.) Zoals je ziet lijkt het net alsof ik konijnenoren heb gekregen haha.


Een heerlijk havermout ontbijtje met aardbeien, banaan, kaneel en pindakaas. Hierna deed ik een flinke workout in de gym. 


Over 2 weken is het alweer tijd om naar huis te gaan. Het gaat voor mijn gevoel nu echt zo snel. De tijd vliegt voorbij! Aan de ene kant wil ik hier echt nog lang niet weg maar aan de andere kant kijk ik er ook heel erg naar uit om na 4 maanden mijn familie en vrienden weer te zien. De volgende photo diary zien jullie over iets meer dan 2 weken verschijnen als ik alweer op Nederlandse bodem ben.

Liefs, Daphne















1 opmerking:

  1. Super leuk om alles te lezen en wat ben je toch mooi!
    ik kijk ook al je vlogs ♡

    BeantwoordenVerwijderen