zondag 26 oktober 2014

Photo diary: Milaan #1


Hi lieve mensen,

Ik zit inmiddels alweer 2 weken in Milaan. Eerlijk gezegd voelt het alsof ik hier gisteren ben aangekomen, de tijd vliegt zo snel voorbij! En dat komt mede door mijn super gezellige huisgenootjes en natuurlijk het feit dat Milaan een hele leuke stad is.





Here we go, op de vroege zondagmorgen in het vliegtuig naar Milaan.



Bij aankomst in mijn appartement maakte ik kennis met mijn Nedelandse, Australische en Russische huisgenootjes. Allemaal superleuke meiden! Ik werd meteen verwend met avocadotoast, hmm! 
Ook het appartement viel me zeker niet tegen, het is vrij ruim, heeft een grote keuken, goede bedden en 2 badkamers. Het enige wat ik als foodie mis is een oven en een blender, gelukkig geniet ik er dan alleen maar weer extra van als ik weer thuis ben! 



Een makkelijke salade als avondeten.



Jessica heeft haar cheatday ingelast en creëert haar eigen sandwich creatie met chocoladekoekjes, nutella en tiramisu ijs. Dat moest ik natuurlijk ook even proeven en omg, heaven in your mouth!! 



De volgende dag zat ik om 10 uur s´ochtends op het bureau om kennis te maken met mijn booker, het contract te tekenen, en nieuwe polaroids te maken. Vervolgens ging ik op pad voor castings, in de hevige regen... Heel fijn op zo'n eerste dag..uhum. 




De eerste 2 weken ging ik vooral veel op pad voor castings, ik ben heel blij dat ik mijn portfolio dit x op mijn iPad heb staan en niet elke x met een loodzwaar en onhandig groot boek door heel Milaan aan het sjouwen ben. 




Even mijn fotografie skills uitoefenen tussen de castings door.



Lunch, salade met kip, appel, paprika, komkommer en sla.



Als je 2 uur in de rij staat voor een casting kan je er maar beter iets gezelligs van maken haha. Gelukkig heb ik vaak dezelfde castings als de meiden in mijn appartement of uit ons complex, dat maakt het een stuk minder saai. 



Mijn roomie Jessica uit Australië is een echte chefkok. Ze maakt echt het lekkerste en gezondste eten voor ons klaar, superlief! 



Een foto met de duomo als achtergrond mag natuurlijk niet ontbreken!



En ook het Italiaanse ijs natuurlijk niet, helaas was dit niet het allerlekkerste ijs wat er te krijgen is (het was heerlijk, maar ik heb gehoord dat het nog beter kan) dus ik ga binnenkort nog maar een poging wagen. 



Koffie voor de castings, de koffie in Italië zijn echt de lekkerste en spotgoedkoop! 1,50 voor een cappucino :)



Naar de sauna! Ja we hebben een sauna in ons complex, Ik heb niks te klagen met dit modellenappartement haha. 




Weer 1 van de kookkunsten van Jessica, zo lekker!!



Ook ik moest de keukenprinses in mij even laten zien en ik maakte gezonde pannenkoeken als ontbijt, die bevielen zo goed bij mij roomies dat ik ze nu inmiddels een paar x per week maak.



Even lunchen tussen de castings en een shoot door. 



We gingen uiteten en er was een model jarig wat natuurlijk gevierd moest worden met deze tè lekkere chocoladetaart! 




Tijdens het uitgaan met lieve Jess! 



Ik ben mijn id kaart hier kwijtgeraakt (of hij is gestolen) dus ik zat op zaterdagochtend op het politiebureau om aangifte te doen, heel fijn..



Dinner! 



Wat is Milaan toch mooi!! 



Ik deed een shoot met fotograaf Alexia Maggioni, we schoten veel beelden buiten in de straten van Milaan. 



Het was zondagochtend en tijd voor pancakes, ik maakte extra veel zodat we misschien nog wat extra hadden voor de volgende dag, hiermee had ik onze eetkunsten een beetje onderschat. De pannenkoeken waren binnen no time op, oeps! 





Samen met Una en Emilia, de meiden in het appartement naast ons gingen we op onze vrije dag de toerist uithangen en besloten we naar de top van de duomo te gaan, wauw wat is dat mooi! 



 Met Una en Emilia op de duomo. 





Toen we helemaal boven bij de duomo aankwamen vroeg er een Japanner of hij met ons op de foto mocht, waarna er opeens een hele invasie Japanners op ons af kwamen die allemaal met ons op de foto wilde. Wij gingen ondertussen stuk van het lachen, zoiets had ik nog nooit meegemaakt haha. 



Na een kwartier voor de Japanners geposeerd te hebben gingen we lekker chillen in de zon op het dak van de duomo. Het was zo lekker weer, volgensmij hebben we er wel 3 uur liggen zonnen.  





Onderweg naar de castings met de liefste roommates! 



Even een energieshotje bij green & grill café. Appel, sinaasappel, selderij en wortel, Yum! 



Ik reisde van Milaan naar Saronno voor een shoot met fotograaf Valentina de Meo. 





Wat backstagebeelden, ik kreeg van alles op mijn gezicht, verf, plakkertjes, glitters noem maar op. Echt lekker voelde het niet maar ik ben benieuwd naar het eindresultaat!




Op vrijdagavond ging ik uiteten met Jessica en Victoria. We gingen naar een aperitivo waar je 11 euro voor een drankje betaald en al het eten er gratis bij krijgt. En wat was het eten lekker zeg, ik heb serieus de beste pastapesto ooit gegeten! Het is een soort lopend buffet en elk uur kwamen er weer 4 nieuwe gerechten bij waaruit je kon kiezen. Al het eten was zo goed dat we niet meer konden stoppen haha. Ik heb volgensmij nog nooit in mijn leven zoveel gegeten, ik voelde me er echt een beetje ziek door, oeps! 



Jessica vond het zo te zien ook erg lekker haha! Omdat we zo vol zaten besloten we dat al dat eten er wel nog even afgedanst moest worden, om 11 uur werden we opgehaald in het restaurant en gingen we naar Byblos, een van de bekendste clubs in Milaan. De volgende dag had ik behoorlijk pijn in me benen dus dat betekend dat we ons eten er goed af hebben gedanst, althans.. dat laat ik mezelf maar even geloven haha. 


Alvast een resultaat van de shoot met Valentina de Meo. 

Dit waren alweer de eerste 2 weken in Milaan. Over 2 weken staat er weer ene nieuwe photodiary voor jullie klaar! En tips voor goede, leuke plekken, restaurantjes etc in Milaan zijn natuurlijk altijd welkom. 

Liefs, Daphne 





































2 opmerkingen:

  1. Wat gaaf om te zien! Wat leuk dat je je modellenleven in een blog laat zien, met je eigen persoonlijke foto's. Heel erg gaaf om het leven van een model eens op die manier te zien. Mooie en leuke foto's ook! Prachtig resultaat van de shoot :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi! I´m going in two moths to Milan with 2morrow agency. :-) And the aparments are suprise for me , are they for all models?:D are there nice and friendly people? :-) lovely blog, lovely recipes!!
    xo Johana

    BeantwoordenVerwijderen