donderdag 18 september 2014

Frozen Yoghurt with Strawberry, Pistache and Caramel Sauce


Zijn jullie ook zo lekker aan het genieten van deze heerlijke nazomer? In Augustus dacht ik heel even dat de zomer definitief voorbij was maar gelukkig gaan de temperaturen nu toch weer richting de 25 graden, yes daar worden we blij van (ik wel in ieder geval). Met deze lekkere temperaturen krijg ik altijd een not so healthy ijs en frozen yoghurt cravings. Nou is frozen yoghurt uit de winkel of bij de frozz kraampjes natuurlijk al iets gezonder (minder suikers) dan het ijs bij de ijsboer, maar toch kan het nog net even iets gezonder en daarom besloot ik om zelf frozen yoghurt te gaan maken! Het is helemaal niet moeilijk om zelf frozen yoghurt te maken en al helemaal niet als je een ijsmachine hebt.





Ingrediënten:

Voor de frozen yoghurt:
500 gram magere griekse yoghurt
400 ml kokosmelk
3 eetlepels honing

Voor de topping:
12 aardbeien
50 gram pistachenoten ( gepeld)

Voor de karamel saus:
1 kopje koffie
100 ml water
150 gram dadels
snuf zout

Berijdingswijze:
1. Doe de yoghurt, kokosmelk en de honing bij elkaar in een kom en meng dit goed door tot een glad geheel.
2. Doe het nu ongeveer een halfuur in de ijsmachine en je frozen yoghurt is klaar. Stop het  eventueel nog even in de vriezer zodat het iets harder wordt en je mooi bolletjes ijs kan scheppen. Als je geen ijsmachine hebt dan stop je het mengsel in de vriezer en haal je het er ongeveer om het halfuur uit om even goed door te roeren, doe dit gedurende 2 a 3 uur en je frozen yoghurt is klaar.
3. Terwijl het ijs in de ijsmachine (of in de vriezer) zit kan je de karamelsaus maken. Meng de koffie met de dadels het water en een snuf zout in een blender of keukenmachine tot er een glad geheel ontstaat, wil je de substantie wat dunner?  Voeg dan nog wat extra water of koffie toe.
4. Pel de pistachenoten en was de aarbeien.
5. Als het ijs klaar is sprenkel je de karamel saus erover en top je het met de aardbeien en pistachenoten.

Eet smakelijk!

Liefs, Daphne

2 opmerkingen:

  1. Yum, dit klinkt echt súper lekker! Ik ben echt gek op Frozen Yoghurt, maar zelf maken heb ik het nog nooit gedaan. Banaanijs maak ik wel regelmatig, en eigenlijk is een beetje hetzelfde idee. Die karamelsaus lijkt me ook echt top! Dit ga ik zeker eens proberen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ga dit echt zeker een keer maken, meteen opgeslagen! En bij deze ga ik je ook volgen. Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen