zondag 22 maart 2015

Photo diary Sydney #1


Hi lieve mensen, 

Normaal gesproken plaats ik elke 2 weken een photo diary op mijn blog, en voor de opletters onder ons is de laatste photo diary inmiddels alweer 4 weken geleden online gekomen. Door alle drukte is de laatste photo diary van Tokyo er een beetje bij ingeschoten, sorry hiervoor! Ik kan jullie in ieder geval vertellen (en dat hebben jullie misschien ook al op de vlogs gezien.) dat ik een hele leuke laatste 2 weken heb gehad in Tokyo met mijn moeder en vriend. Inmiddels ben ik in het mooie en warme Sydney aangekomen en weer aan een nieuw avontuur begonnen. Kijken jullie mee naar mijn eerste 2 weken in Sydney? 




Ik wist dat ik in Tokyo veel bijzondere kitkat en oreo smaken had gekocht, maar toen ik dit zo allemaal bij elkaar neerlegde schrok ik toch wel even van de hoeveelheid haha. Ik had eigenlijk niet door dat ik in al die weken zoveel verschillend snoep bij elkaar had gesprokkeld.



Hmm, op het vliegveld at ik een lekkere bagel met zalm, avocado, sla, ui en cream cheese. Perfecte combinatie!


On our way to Australia, ik weet eigenlijk niet of ik het al had verteld maar Wytze (mijn vriend) is met mij meegegaan naar Sydney en we hebben samen een appartement hier. Superleuk! 



We kwamen op zondagochtend in Sydney aan en hadden een hele nacht overgeslagen. Ik wilde niet meteen gaan slapen want dan zou het s'nachts alleen maar moeilijker zijn om weer in slaap te vallen en dat betekent jetlag gegarandeerd, dus daarom besloten we om maar meteen de stad te gaan verkennen. We namen onze taak meteen heel serieus, toen ik eenmaal weer thuis aangekomen, op de stappenteller van mijn iphone keek stond er dat we 9 km hadden gelopen. Vervolgens maakte we allebei een nacht van 12 uur. 


In de lift van ons appartement, net aangekomen en meteen klaar om de stad te gaan verkennen. Wat voelde het trouwens fijn om weer lekker in zomerkleding naar buiten te gaan. De outfit die ik hier aanhad was veel te warm kwam ik later achter. Ik moest weer even wennen aan het feit dat je met 28 graden gewoon beter in een korte broek naar buiten kan gaan. 


Een foto uit een serie voor Elegant magazine die in Februari was uitgekomen. 



Yum! Springrolls met avocado en zalm, superlekker en supergezond! Hier in Sydney is echt een soort obsessie voor gezond leven onstaan heb ik het idee. Ik heb nog nooit zoveel sportieve mensen op straat gezien. Echt OVERAL zie je mensen hardlopen, bootcampen, yoga en pilates oefeningen doen. Op elke hoek van de straat zit een gym en zelfs bij het strand zit een openbare openluchtgym waar je iedereen in hun blote bast, in de zon, fanatiek ziet sporten. De voor ons vaak wat speciale etenswaren kan je hier gewoon in elke supermarkt vinden. Zelfs kant en klare havermoutpap, juices, chia pudding, quinoasushi en alles wat je maar te wensen hebt is gewoon te verkrijgen bij de supermarkt om de hoek. Er hangt een redelijk groot prijskaartje aan, dat dan ( helaas) weer wel. 


Aangezien ik ook zo'n lekkere health freak ben, kan ik me hier helemaal uitleven en dat begint hier al met deze heerlijke groene smoothiebowl. Wat had ik dit gemist zeg! Eindelijk weer lekker smoothies maken, lekker lang in de keuken staan experimenteren en niet lang hoeven zoeken naar gewoon een beetje normaal fruit en groente. 


Oja we hebben ook een huisdier, maak kennis met Foxy de knuffelhond. 



En dit is ons uitzicht vanaf het appartement, hier kan ik wel aan wennen. :)


Woolloomooloo bay, hier liggen allemaal luxe boten en als je de bay oploopt heb je echt een prachtig uitzicht over de zee. 


Behalve een overload aan gezonde dingen in de supermarkt barst het hier ook van alle healthy cafe's , lunchbarretjes en restaurantjes. Overal kan je goed gevulde en gezonde salades, snacks, broodjes etc bestellen. Ook hebben ze bijna overal biologische, vegetarsische, glutenvrije en veganistische gerechten. ( kunnen we in Nederland nog wel wat van leren). Wyzte en ik gingen lunchen bij Grill'd, een healthy burger restaurant. Zie hier de Chicken Toscan delight burger op de zogeheten lowcarb superbun. Nu in het Nederlands: Een Burger met gegrilde kip, groente, sla , kaas en pesto mayonaise  op een koolhydraatarm broodje gemaakt van amandelmeel, ei en kokos. We bestelde er nog wat zoete aardappelfriet bij. Yum wat was dit lekker! 


Nieuwe polaroids!



Pancakes!!! Als iets toch wel mijn favoriete ontbijtje is dan zijn het bananen pannenkoeken. Het kost wel even wat tijd en daarom maak ik ze vaak in het weekend. 





Wauw! In het weekend gingen we naar Bondi beach. Blauwe zee, zonnetje en lekker eten. Zegt genoeg toch? 


Genieten! 


Waaah, Mayvers peanut butter! Ik zat mezelf in Nederland altijd al helemaal te verlekkeren op instagram en baalde zo erg dat ze het alleen in Australie verkopen. Nu ik zelf in Australie ben kan ik deze pindakaas natuurlijk niet in de schappen van de supermarkt laten staan. Ik kocht de peanut/coconut spread en die is ZO Lekker! Als deze op is ga ik weer over op een andere smaak.


Na een pittige workout geniet ik van het zonnetje op het balkon met een grote vles Voss water om mijn waterlevel weer een beetje op pijl te brengen. 


Lekker lunchen  bij the grounds tussen mijn castings door. Ik had een lunchbox met kip, falafel, salade, groente, pitabrood en hummusdip. Een hele mond vol, en ook een hele buik vol haha. Die smoothie die ernaast staat is stiekem van Wytze maar het moest natuurlijk wel even op de foto. Hij had een mango, proteïne smoothie. 


Na een job mocht ik een paar kledingsetjes uitzoeken en meenemen! Ik ben weer een mooie jurk, rokje en topje rijker. Hoe deze er precies uitzien zien jullie binnenkort wel een keer voorbijkomen! 


Ik dacht ik zal jullie nog even laten zien hoeveel ik van het uitzicht geniet om jullie vooral niet jaloers te maken natuurlijk. 


Yum! Lunch met 2 rijstwafels met hüttenkase, aardbeien en kaneel en 2 rijstwafels met pindakaas, appel en kaneel. 



Op zaterdagavond waren we uitgenodigd voor een feest ter ere van het 3 jarig bestaan en de verjaardag van de baas van The Marquee club. 


Lazy Sunday = Pancake day!

Dit waren alweer de afgelopen 2 weken in Sydney! Zoals jullie hebben kunnen zien heb ik het hier heel erg naar me zin! En tips voor bezienswaardigheden, leuke eettentjes etc zijn natuurlijk altijd welkom!

Liefs, Daphne



























2 opmerkingen:

  1. Wat een leuke blog! Je hebt er een nieuwe volger bij :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat onwijs tof dat jullie samen daar heen zijn gegaan. Lijkt me fijn om iemand bij je te hebben die je zo goed kent :)

    Veel plezier daar! Liefs, Kim / vintageandbeauty.com

    BeantwoordenVerwijderen