zondag 8 februari 2015

The Strawberry Lemon Cheesecake



Hi lieve lezers,

Ik heb weer een heerlijk receptje voor jullie! Deze Strawberry lemon cheesecake maakte ik voor mijn verjaardag. Hij viel goed in de smaak en was dan ook binnen no time op. Ik moet zeggen dat ik hem zelf ook boven verwachting lekker vond! Hij is precies goed, lekker fris, niet te zoet en toch lekker vullend! De cheesecake zit vol met proteïnes, is vrij van geraffineerde suikers en het kost je niet veel werk om te maken. Geloof mij, deze cheesecake is zeker het proberen waard!


Ingrediënten:

Bodem:
400 gram walnoten
275 gram dadels

Vulling:
250 gram ricotta
Rasp van 1 citroen
500 gram kwark
Vanille uit 2 vanillestokjes
3 eetlepels suikervrije aardbeienjam
2 theelepels honing
6 gelatine blaadjes van Dr Oekter

Topping:
Suikervrije aardbeienjam
200 gram Aardbeien


Berijdingswijze: (ik gebruikte een bakvorm van 24 cm.)

1.Vet de bakvorm in of bekleed het met bakpapier.
2. Mix de walnoten fijn in de keukenmachine en voeg vervolgens de dadels toe.
3. Mix de dadels en de walnoten tot er een goed plakkerig en stevig geheel ontstaat.
4. Verspreid dit over de bodem van de bakvorm.
5. Mix nu de ricotta, kwark, jam en honing in een kom tot een glad beslag.
6. Rasp de schil van 1 citroen en voeg dit bij het beslag.
7. Bereid 6 blaadjes gelatine zoals het op de verpakking staat aangegeven en voeg die vervolgens bij het beslag en klop goed door tot er een dikker beslag ontstaat.
8. Giet het over de bodem in de bakvorm.
9. Dek goed af en laat het een paar uur (ongeveer 2 uur) in de koelkast staan.
10. Als het goed is is de kwarktaart nu stevig en kunnen we beginnen aan de topping. (zo niet, laat het dan nog wat langer in de koelkast staan.)
11. Verspreid de aardbeienjam over de taart en snijd de aardbeien in plakjes.
12. Verdeel de aardbeien over de taart en hij is klaar om te serveren!

Eet smakelijk!

Liefs, Daphne



1 opmerking:

  1. Ik ben benieuwd naar de smaak, want ik heb nog nooit een kwarktaart of cheesecake zonder suiker gemaakt. Hij lijkt me in ieder geval lekker fris.

    BeantwoordenVerwijderen