zondag 15 februari 2015

Photo Diary Tokyo #3


Hi lieve lezers, 

Photo diary nummer 3 vanuit Tokyo alweer! Wat gaat de tijd toch snel, ik zit hier nu alweer 6 weken en nog maar 3 weken te gaan voordat ik door naar Sydney vlieg! Over een weekje komen me moeder en mijn vriend langs en vier ik hier de laatste 2 weken lekker vakantie met hun. Daar kijk ik nu al naar uit en we gaan dan zeker veel leuke activiteiten doen die jullie natuurlijk weer terug kunnen vinden in de photo diary en ook zal ik dan weer wat dagen gaan vloggen! :) Maar voor nu eerst de photo diary van de afgelopen 2 weken! Kijken jullie mee?





Oepsie, ik had eigenlijk met mezelf afgesproken dat ik geen starbucks meer zou halen, simpelweg omdat het gewoon belachelijk duur is. Zeker als je je cappuccino met sojamelk ipv met koemelk wilt. (je betaald 50 yen extra) Maar goed, het was heel koud en we moesten lang wachten dus ik kon het niet laten. Maar dit was wel ECHT de laatste voor voorlopig haha.


Tijdens de castings kwamen we deze mooie kerk tegen waar ik natuurlijk even een foto van moest maken. 


We hadden een break tussen de castings en ik ging samen met Laura en Ieva naar Yoyogi park. Het was superlekker weer dus het was de perfecte dag om door het park te wandelen! 


Ik kwam deze boom tegen en die deed me echt denken aan de tekeningen die ik vroeger maakte als kleuter. Ik wilde altijd de perfecte ronde boom tekenen haha, dit is de eerste keer dat ik ook daadwerkelijk zo'n boom tegen kom. Ben ik de enige die dat vind of zijn jullie het met me eens? 


Ik besloot om modellenwerk achter me te laten en toch maar als McDonald's courier aan de slag te gaan. Nee grapje, deze scooter stond voor ons appartement en die moest ik natuurlijk even uitproberen. Ze bezorgen hier echt van alles: McDonald's, BurgerKing, Pizzahut, noem maar op! Misschien maar beter dat dat in Nederland niet zo is haha!


Oeeh in de winkel kwam ik deze oreo reep tegen en stond er kwijlend mee in me handen. Ik ben echt gek op oreo's dus deze wil ik sowieso nog een keer proberen! Ik heb hem niet gekocht (schouderklopje voor mezelf) maar ik wil hem zeker nog een keer testen dus hij gaat sowieso mee in me koffer haha! 


Tokyo wat doe je me aan :( Ik kwam in de supermarkt al deze smaken ijs tegen, ze hebben zelfs pompoen, rum en bruine bonen smaak. Ik ben altijd meteen benieuwd naar die bijzondere smaken! Dr groene thee smaak heb ik al een keer geprobeerd en ik denk dat ik de pompoen smaak ook nog een keer ga testen. 




Japan staat bekend om zijn bijzondere kitkat smaken. Ik weet dat heel veel mensen via eBay allerlei smaken bestellen en daar heel veel geld voor neerleggen. Ik vond dus dat ik nu ik hier ben wel zoveel mogelijk kitkat smaken mee naar huis moet nemen. Ik ging samen met Iris opzoek naar de bijzondere kitkat smaken. En die vonden we! Wauw echt de raarste combinaties kwamen we tegen: Wasabi kitkat? RumRaisin kitkat? Klinkt niet echt lekker moet ik zeggen maar toch heb ik ze allemaal gekocht EN getest! ( hier komt binnenkort een Youtube video over!!) 


Nadat we ons youtube filmpje hadden opgenomen ging ik met Iris uiteten bij een typisch Japans restaurant. Hier serveren ze Okonomiyaki, monjayaki en nog meer eten met veel te moeilijke namen. Op de foto hierboven zie je onze zelfgemaakte Okonomiyaki, dat is een typisch Japanse 'pannenkoek'. Het is de bedoeling dat je elk gerecht zelf klaarmaakt op de kookplaat die voor je ligt. Bijna alle gerechten zijn om te delen. Het is een soort gourmetten alleen dan in het groot haha. Wil je zien hoe het precies in z'n werk ging? Kijk dan deze vlog terug: https://www.youtube.com/watch?v=pYQOwbnQkrw


Dit is ons tweede gerecht dat we bestelde (en zelf maakte). Ik weet niet of het er nou heel smakelijk uit ziet, en ik wist eigenlijk ook niet precies wat ik nou aan het eten was maar het deed me nog het meest denken aan kaasfondue. Het is de bedoeling dat je van de plaat af eet met 2 spateltjes, het is heel plakkerig dus dat is nog best een opgave haha. Ik moet zeggen dat ik er niet een hele grote fan van was, ik ben ook niet zo'n fan van kaasfondue dus misschien vandaar.


Oke nu hebben jullie waarschijnlijk het idee dat ik alleen maar ijs, oreos, kitkats en pannenkoeken naar binnenwerk en binnenkort plussize model of daadwerkelijk Mcdonalds courier ben. Geen zorgen, ik zal jullie geruststellen. Ik eet hier over het algemeen heel gezond en maak altijd veel eten klaar voor een aantal dagen zodat ik altijd wat gezonds te eten heb! ( Oké, dat ene dagje in het weekend met die kitkats en okonomiyaki was een uitzondering).  De rest van de week heb ik me keurig aan de regels gehouden! Zie hier mijn foodprep van afgelopen week: Heeeeel veel gekookte groente. 



En ook ben ik zo'n 4 keer per week in de sportschool te vinden om het slechte eten wat ik toch stiekem naar binnen heb gewerkt in het weekend er weer keihard af te trainen. Dus echt, ik ben nog steeds heel gezond bezig en ik zal de naam van mijn blog nog niet veranderen naar A fastfood piece of heaven. 


Voor mijn verjaardag maakt ik deze Strawberry Lemon Cheesecake, hij viel bij iedereen heel erg goed in de smaak en daarom kan het recept hiervan natuurlijk niet achterblijven. Klik HIER voor het recept. 


Het uitzicht vanaf het government building in Shinjuku. Echt een oneindige stad, overal zie je alleen maar gebouwen zelfs in de verste verte was er geen einde te bekennen. 


Backstage bij Fudge magazine. 


Hele dagen in de auto zitten naar castings gaat soms nogal vervelen. Met een beetje muziek en wat gekleurd licht van de andere auto's om ons heen maken we er gewoon een club van haha.


De nieuwe One magazine Italia waar ik in Milaan een shoot voor deed ligt nu in de winkels. Hier een foto uit de serie. 


Op Valentijnsdag ging ik naar de sportschool en kreeg ik deze lekkere chocolaatjes! Heb ik zo toch nog een Valentijns cadeau hier in Tokyo haha. En het leuke was nog, ik kreeg er vandaag gewoon weer 1. Ik denk dat ze me wel heel lief vinden daar bij de sportschool. (Mag ook wel na de 95 euro die ik ze heb betaald voor 1 maand sporten.) 


Ik kwam een pizzeria tegen met wel heel bijzondere pizza's.. Vooral die Strawberry & Marshmallow pizza lachte wel heel erg lief naar me. Gelukkig lachte ik gewoon terug en liep verder door naar huis met die pizza ergens in mijn gedachte ver weggestopt.

Nou dit waren alweer de afgelopen 2 weken hier in Tokyo! Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen! En jullie weten het, als jullie nog leuke ideeën hebben om ergens naar toe te gaan, te proberen, noem maar op. Let me know!

Liefs, Daphne






















2 opmerkingen:

  1. Ohhh die okonomiyaki vond ik zooo heerlijk, ik vraag me af of je zoiets ook ergens in Nederland bij een Japans restaurant kunt bestellen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke photo diary! Zo te zien heb je het goed naar je zin in Tokyo. Zie al die verschillende Kitkat smaken! Jaloers! Ben echt benieuwd naar al die smaken haha ;)

    BeantwoordenVerwijderen