zaterdag 17 januari 2015

Photo diary Tokyo #1



Hi allemaal! Hier is ie dan eindelijk weer, een nieuwe photo diary. En dit keer vanuit het verre Tokyo!
De aankomende 2 maanden zal ik jullie weer up to date houden met elke 2 weken een photo diary. En voor de mensen die het nog niet weten, na deze 2 maanden werken in Tokyo vlieg ik daarna door naar, jawel, SYDNEY, AUSTRALIEEE YEAH! Natuurlijk hou ik jullie dan ook weer helemaal op de  hoogte maar laten we beginnen bij het begin: Tokyo! Kijken jullie mee naar mijn eerste 2 weken? 
Na een superleuke verjaardag, sinterklaas, kerst, vakantie en oud&nieuw is het weer tijd om aan het werk te gaan.


Dus op 4 Januari zat ik met mijn ouders, zus en vriend op schiphol nog even te genieten van een laatste starbucks. 



Het uitzicht vanuit de trein, de eerste indruk van Tokyo is geweldig!


Op ongeveer elke hoek van de straat hebben ze deze kraampjes waar je een pannenkoek kan halen met bijvoorbeeld een hele cake, creme, aardbeien etc erin.  Ik en Laura konden de verleiding niet weerstaan en probeerde er 1. Ik moet eerlijk zeggen dat het me een beetje tegenviel en dat er niet veel smaak aan zat. misschien het verkeerde kraampje geprobeerd? Of het ziet er gewoon veel lekkerder uit dan dat het in werkelijkheid is haha. 


KAWAII! (kawai betekend schattig in het Japans) Sommige Japanse meisjes lopen echt helemaal in deze stijl, in Japan houden ze van schattig, schattiger, schattigst. 


In Harajuku street, na onze castings op de eerste dag besloten we om in de avond nog even door deze straat te lopen, dit is een straat vol met allerlei schattig kleine winkeltjes en staat vol met lekkere eetkraampjes. 


In de 100 yen shop (Alles kost hier 100 yen, Dùh, dat is ongeveer 70 cent..) vond ik deze groene thee oreos. Het was een klein zakje, én maar 100 yen natuurlijk dus die moest ik even proberen haha. Het was echt superlekker! :) 


Voor onze castings genieten van het heerlijk zonnige weertje! 


Natural House is een supermarkt met allerlei biologische en gezonde producten, toen ik hier naar binnen liep voelde ik me dan ook helemaal in mijn element, totdat ik de prijzen van de producten zag.. jeetje wat duur! Het fruit en groente is in een gewone supermarkt (die hier al moeilijk te vinden is!) al flink prijzig, maar dit is wel heel heftig. Laten we zeggen zo'n 5 euro voor 100 gram aardbeien en 9 euro voor een pot pindakaas... Oké dan hou ik het wel bij het groente en fruit van de supermarkt hoor haha. 


Wat een uitzicht! 1 van mijn castings was op de 33e verdieping van een supermooi hotel en ik kon tijdens het wachten lekker genieten van dit uitzicht! 


Heel vaak ben ik na een dag met castings pas rond 10/11 uur s'avonds thuis. De eerste dag hield ik daar nog geen rekening mee natuurlijk dus toen ik thuis kwam had ik geen zin, en vooral te veel honger om nog iets klaar te maken en daarom ging ik even voor comfortfood en at ik een lekker curry noedelsoep! Tegenwoordig maak ik alvast eten klaar in een bakje zodat ik dat onderweg kan opeten.


Ik had na de eerste paar dagen gelukkig eindelijk een normale supermarkt kunnen vinden. Je hebt hier heel veel kleine winkeltjes met allemaal voorverpakt eten en het enige fruit wat er te krijgen is zijn bananen. dus ik was heel blij toen ik eindelijk een normale supermarkt had gevonden waar ze daadwerkelijk een groente en fruitschap in de winkel hebben. het groente en fruit is hier veel duurder dan het vlees en vis terwijl dat in nederland nou precies andersom is. Echt gek dat je dan opeens zo erg dat verschil merkt. 



In het weekend ging ik samen met mijn huisgenootje Laura naar de Shinjuku gyoen gardens. Ik had op internet gelezen dat dit 1 van de mooiste plekjes natuur in Tokyo zou moeten zijn. Ik moet zeggen, ik heb in tijden niet meer zo genoten van de natuur. Het was zo mooi, ik kon maar niet stoppen met foto's maken! 


Don't worry. Ik zal jullie de 6478392 foto's van de gyoen gardens besparen maar dit vind ik toch wel de mooiste foto die ik die dag heb gemaakt en wil ik toch even met jullie delen. 


In de gardens stond een kraampje waar ze warme miso soep verkochten, aangezien de zon inmiddels al bijna onder was en wij het gevoel hadden dat onze tenen eraf vielen was een lekkere warme soep wel een goed idee. 


Onderweg naar de metro liepen we door de grote straten van Shinjuku en hebben we nog wat geshopt. Ik kocht een broek in de sale bij de h&m voor 100 yen, dat is 72 cent.. ja je leest het goed ik heb een broek gekocht voor 72 cent en het was niet bij de Japanse zeeman maar gewoon bij de h&m. 



Vervolgens ging ik met Laura sushi eten, we zijn tenslotte wel in Japan dus de sushi mag niet ontbreken!
 

Toen ik in Milaan was deed ik een shoot voor de L'officiel, die kwam in Januari uit. Hier een paar foto' van de serie die was gebaseerd op de Chanel show in Parijs afgelopen zomer. 


Lunchdate met mede dutchie Iris, altijd leuk om Nederlandse meiden te leren kennen! We gingen eten bij Doodl brunch en namen allebei de aqai bowl, hij was erg lekker! 


Tijdens het boodschappen doen kwam ik dit schattige hondje tegen op straat. Hij zat daar helemaal alleen en keek zo zielig dat ik hem natuurlijk niet kon laten zitten, en daarom had ik hem maar meegenomen. Oke grapje, zo ging het helaas alleen in mijn fantasie.


Yay sushi als lunch! 


Verder zijn we heel normaal.. 


We worden in een busje naar al onze castings gebracht de hele dag door, wat heel erg fijn is in zo'n supergrote stad, je hebt namelijk geen stress om ergens op tijd te moeten zijn want je bent volledig afhankelijk van je agent. Alleen dat in de auto zitten gaat soms ook wel vervelen, Tja verveling doet wat met je zeggen ze he.



Op het metrostation hebben ze een hele lekkere smoothie bar waar je verse sapjes en soepen kunt krijgen, dit is dan ook onze vaste stop als we s'avonds klaar zijn met onze castings en onderweg naar huis zijn. 


Toen ik met Laura in een winkelcentrum was, zagen we dat er op de 6e verdieping een starbucks zat dus we besloten even een kop koffie te halen voor onze castings. Uiteindelijk hebben we een uur lang op het supergrote terras van de starbucks gezeten. Echt een prachtig uitzicht! 


Koffie+zon+uitzicht = genieten 


Ik kwam erachter dat er in Tokyo ook een Magnolia Bakery zit, ik dacht dus dat ze die echt alleen in New York hadden. En als ik aan die cupcakes in New York terugdenk dan kruipt het water me nog in de mond dus toen ik hier achter kwam stond ik meteen te popelen als een klein kind. 


Samen met Laura en Laura die allebei uit Letland komen. 2 dezelfde namen zorgt soms nog wel eens voor verwarring haha.


Waaaaah groene thee kitkat! Ik wist toen ik naar Tokyo kwam al dat ze dat hier hadden en ik heb het 2 weken uitgesteld maar afgelopen vrijdag moest ik het toch echt proberen. Ik kan jullie vertellen dat het nog lekkerder is dan de groene thee oreo. (die ook heel erg lekker was!) Sorry ik probeer jullie echt niet jaloers te maken ofzo hoor. 


Tijd voor weekend, Lekker stappen met de meiden!

Nou dit waren dan alweer mijn eerste 2 weken in Tokyo, Ik heb het hier heel erg naar mijn zin, het is een geweldige stad, leuke mensen, indrukwekkende cultuur en kortom er is heel veel te beleven!
Ik kan jullie vertellen dat ik hier ook ga vloggen. Dus dat betekent dat er ook video's online zullen komen! Hoe, Wat en wanneer zullen jullie vanzelf wel merken maar ik kan jullie sowieso beloven dat er over 2 weken weer een nieuwe photo diary online zal komen! En als er mensen zijn die al een keer in Tokyo zijn geweest en nog leuke tips hebben dan hoor ik het graag!

Liefs, Daphne



























1 opmerking:

  1. Wauw echt heel mooi verslag! Lijkt me echt heel tof om op die manier de wereld over te reizen als model. Maar het zou vast ook zwaai zijn, zoals je al zei dat je de hele dagen in de auto zit van casting naar casting.

    BeantwoordenVerwijderen