vrijdag 15 augustus 2014

The perfect banana strawberry overnight oatmeal



Hi Allemaal,

Ik heb een heerlijk ontbijt receptje voor jullie, namelijk dit heerlijke banaan/aardbei havermout recept. Inmiddels is het helemaal hot om je ochtend te beginnen met havermout, wat ook zeker terecht is aangezien havermout een goede bron van energie is om je dag mee te beginnen. Havermout geeft je lang een vol gevoel en een stabiel energielevel waardoor je minder snel zin zult hebben om te snacken. Nou vind ik havermoutpap van alleen havermout en melk zelf nou nooit zo aantrekkelijk. Gelukkig zijn er inmiddels genoeg creatieve variaties met havermout op het internet te vinden en  door een beetje experimenteren verzin ik zelf ook steeds meer lekkere variaties met havermout. Vandaag deel ik mijn voorlopige favoriet met jullie: The perfect banana strawberry overnight oatmeal. Ik heb in de ochtend meestal niet zo veel zin om heel lang in de keuken te staan en met dit recept is dat ook helemaal niet nodig. De avond van te voren maak je het grootste gedeelte klaar en in de ochtend is het alleen een kwestie van de toppings toevoegen. Vooral handig als je wekker vroeg afgaat, kan je weer net even wat langer in je bed blijven liggen ;)






Ingrediƫnten:
- 1 banaan
- 5 eetlepels havermout
- 60 ml sojamelk
- 1 eetlepel lijnzaad
- 1 eetlepel chiazaad
- 2 theelepels kaneel
- 5 aardbeien
- 1 eetlepel kokosvlokken
- 1 eetlepel gojibessen

Bereidingswijze:
1. Prak de banaan helemaal fijn tot een glad geheel.
2. Voeg de havermout, sojamelk, lijnzaad, chiazaad en kaneel toe en meng dit goed door elkaar.
3. Dek het bakje goed af en laat het 1 nacht in de koelkast weken.
4. Voeg de volgende ochtend de aardbeien, kokosvlokken en gojibessen toe en klaar is je heerlijke havermout ontbijt!

Eetsmakelijk!

Liefs, Daphne



Geen opmerkingen:

Een reactie posten