zondag 1 februari 2015

Photo diary Tokyo #2


Hi lieve lezers, 

Hier is weer, een nieuwe photo diary van de afgelopen 2 weken in Tokyo. Ik heb de afgelopen weken weer veel leuke dingen gedaan dus kijk vooral mee! 


 

Ik ging met mede Dutchie Iris naar Takeshita street, dit is een hele bekende, en vooral drukke straat die populair is onder de hippe Japanse jongeren. Als je opzoek bent naar kawaii spulletjes dan ben je hier aan het juiste adres!


Een huisgenoot van Iris raadde haar een heel lekker sushi restaurant aan. Sterker nog, dit zou DE LEKKERSTE sushi zijn van Tokyo. Je moest waarschijnlijk wel ' even' 60 minuten in de rij wachten om überhaupt het restaurant binnen te komen maar het was je tijd meer dan waard. ' Eerst zien, dan geloven' dacht ik. En ja hoor daar zaten we dan naast het bordje ' vanaf hier nog 60 minuten' (Oké, dat stond er natuurlijk in het Japans, maar de cijfers zijn hetzelfde dus het was ons al snel duidelijk wat die 60 op dat bordje inhield..). Ik verklaarde mezelf 60 minuten lang voor gek dat ik daadwerkelijk in die rij stond te wachten. Toen we uiteindelijk binnen waren en ik mijn eerste hap sushi nam was die gedachte voorgoed verdwenen. DIT WAS ECHT DE BESTE SUSHI EVER! Toen ik na veel te veel sushi de rekening zag maakte mijn hard nog een extra sprongetje. In Nederland betaal je zo ongeveer 25 euro voor onbeperkt sushi, hier betaalde ik (Ik maak geen grap) 11 euro. En geloof me, ik had het gevoel dat je me naar huis kon rollen dus ik had behoorlijk wat sushi op. Oké, nou dat was voor herhaling vatbaar dus! 


Soms moeten we tijdens de castings heel lang in de auto wachten, wat na een paar uur nogal gaat vervelen. We besloten om buiten outfit foto's te maken en die werden nog best leuk ook! 


Zoals jullie misschien al in mijn vlog hebben gezien, heb ik een koekenpan voor 100 yen (72 cent) weten te scoren. Ik verwachtte er uiteraard niet veel van maar tot mijn verbazing werkt dat ding perfect! Yeh, nu kan ik eindelijk een beetje normaal koken en hoef ik niet alleen op salade te leven. 


Bij een casting in Tokyo station kwamen we deze mooie lichten tegen! Wat het precies moet voorstellen weet ik niet maar het was in ieder geval mooi haha. 


Ik wilde al heel lang de matcha latté (Groene thee latté) bij de starbucks proberen maar was elke keer te schijterig om hem te bestellen. Want ja, wat nou als het echt heel vies blijkt te zijn, zit je daar met je matcha latté en kan ik er alsnog mijn favo soja cappuccino achteraan bestellen. Maar goed, ik nam de gok en tot mijn verbazing (het ziet er namelijk niet zo lekker uit en ik hou niet van thee met melk) bleek het super lekker te zijn! 


Na een ochtend in de gym was het tijd voor een flinke salade. 


Dat 'voor herhaling vatbaar' namen wij heel serieus. Ja hoor daar zaten we weer, SUSHI!! We hebben weer 60 minuten in de rij gestaan om deze sushi te kunnen eten, dat zegt denk ik genoeg haha. 


KAWAII! we lieten deze super schattige, typisch Japanse foto's maken waarbij je in een hokje gaat staan, de muziek luid klinkt, en de bedoeling is dat je gaat dansen en de meest schattige poses maakt. Waarna je je foto's nog kunt bewerken met allerlei effecten voor het ultieme kawaii resultaat. 


Samen met Iris ging ik naar de Starbucks bij de Shibuya crossing (Het drukste kruispunt ter wereld). Na eventjes wachten wisten we een plekje bij het raam te veroveren en hadden we uitzicht over een mierennest van mensen die als het stoplicht op groen sprong het kruispunt overstak. 


Ik probeerde een andere gym uit en genoot van een lege sportschool + het zonnetje dat naar binnen scheen tijdens mijn workout. 


Jummiee, na een dag vol met castings een lekkere bord vol met groenten! 


Outfit foto's maken beviel ons wel en daarom gingen we weer aan de slag met onze Iphones. Zeker in Japan heb je leuke achtergronden om te gebruiken omdat het allemaal zo anders is dan in Nederland. 


Bij het wachten tijdens een casting hingen al deze foto's aan de muur: kawaii! Ik kon het niet laten om daar ook even kawaii bij te poseren haha. 


Ik werd wakker, keek uit het raam, en ik zag sneeuw! Helaas was het maar zo weinig dat het na 2 uur alweer compleet verdwenen was. 



Waaah, ik kwam samen met Laura deze heerlijke bakkerij tegen! Er is hier bijna geen normaal brood te vinden dus ik was als een kind zo blij dat ik deze bakkerij had gevonden! Ik had uiteindelijk niks gekocht maar ik vind het fijn om te weten dat als ik een keer enorme behoefte heb aan brood, er een goede bakkerij vlakbij zit! 


En daar zitten we weer, bij de Starbucks. Een soya cappuccino deze keer maar weer, met heel veel cacao en kaneel erover natuurlijk ;) 


Onderweg naar huis op vrijdag had ik zoveel honger en niks meer in huis dat ik een cheatnight voor mezelf had ingelast. Ik wilde deze chips en die matcha dingen (koekjes?) al heel lang proberen dus ik vond het hier wel het juiste moment voor! 



De dag erna had ik een shoot. Helaas hadden ze niet heel veel gezond eten op de shoot behalve dit kleine bakje met fruit die ik maar meteen had geclaimd. Gelukkig had ik zelf ook nog een zakje amandelen bij me om te snacken! 



Ik kreeg allerlei pruiken op en voelde me af en toe net een clown met de kleding die ik erbij aanhad, gelukkig was het wel heel leuk en gezellig! 


Toen ik terugkwam van mijn shoot maakte ik het allerlaatste beetje eten op wat ik in huis had. Het werd zoete aardappel met sla en tomaat. De dag erna heb ik maar weer flinke boodschappen in huis gehaald. 

Dit was alweer de photo diary van de afgelopen 2 weken! Ik hoop dat jullie hem leuk vonden! Als jullie meer willen zien over mijn leven in Tokyo kijk dan vooral ook mijn vlogs. Klik op deze link om mijn vlogs te bekijken: https://www.youtube.com/channel/UC7Ys7nwi55poajduOt_xkSA . En als je het leuk vind, abonneer dan ook meteen op mijn youtube kanaal! Tips voor leuke bezienswaardigheden, eettentjes etc. zijn altijd welkom! Bedankt voor het lezen!

Liefs, Daphne 

























1 opmerking: